Veelgestelde vragen

 

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben ons uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.

 

Bestelling

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen heb je geen account nodig. Het is wel makkelijker wanneer je een bestelling wilt plaatsen om een account aan te maken.

Jouw gegevens worden onthouden en bij je volgende bestelling meteen ingevuld. Je hebt hierdoor ook een handig overzicht van je bestelgeschiedenis. Ook kunnen we je op de hoogte houden van de nieuwste trends en toffe acties.

Hoe kan ik zien wat de beste maat is voor mij?

De beste manier om de juiste maat te vinden is door te kijken op onze maattabellen. Deze vind je onder onze product foto’s.

De maat op het label van het T-shirt klopt niet

De leeftijdsaanduiding op het label van het T-shirt kan mogelijk voor verwarring zorgen, aangezien deze Amerikaanse maten hanteert. In de Verenigde Staten worden combinaties van cijfers en letters zoals 'mo' (months/maanden), 'T' (toddlers/kleuters, 2 tot 4 jaar) en 'Y' (year/jaar) gebruikt. Om eventuele misverstanden te voorkomen, hebben we de Amerikaanse maten (VS jaar) die te zien zijn op het label in de T-shirts vertaald naar de Europese maatvoering in centimeters. Dit is te zien in de maattabel bij de producten zelf. 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen! Helaas belanden mailtjes van orderbevestigingen en creditmemo’s nog weleens in je ongewenste mail/spambox. Had je daar al gekeken?

Wanneer de betaling is gelukt, kun je ervan uit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen en je bestelling binnen 7 werkdagen wordt verstuurd. Mocht dit niet het geval zijn, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen via het contactformulier. Dan kijken we het even voor je na!

Kan ik mijn order na aankoop annuleren of aanpassen

Zodra je de order bij ons geplaatst hebt wordt deze binnen 30 tot 60 minuten verwerkt in ons systeem. Helaas is het daarna niet meer mogelijk om de order te annuleren of aan te passen. Dit betekent dat we geen adresgegevens, borduring, kleur of maat meer kunnen aanpassen. We hopen op je begrip hiervoor.

Wat is het garantietermijn?

Wij hanteren een garantietermijn van 2 maanden na aankoop. Mocht een item binnen dit termijn defect zijn neem dan meteen contact met ons via het contactformulier. Vergeet in het formulier niet je ordernummer te vermelden, een foto van de klacht mee te sturen en een omschrijving van de klacht te geven. We zullen ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk een reactie ontvangt met een gepaste oplossing.

Wanneer komen uitverkochte items weer online?

Wat vervelend dat het gewenste item momenteel niet op voorraad is. We doen ons best om uitverkochte items zo snel mogelijk te restocken. We raden je aan om je aan te melden voor het ‘restock alert’ naast het desbetreffende item. Wanneer het item dan weer is aangevuld krijg je van ons automatisch een mailtje!

Kan ik een item reserveren?

Nee, helaas kunnen er geen items gereserveerd worden. Hoewel we al onze klanten graag zo goed mogelijk willen helpen en blij willen maken, is dit een verzoek waar we niet aan kunnen voldoen. Daarom raden we aan om er altijd zo snel mogelijk bij te zijn, zodat je jouw favoriete item niet misloopt! Gelukkig bieden we wel de optie van een 'restock alert' aan, die je kunt vinden bij elk item. Als je daar je e-mailadres achterlaat, ontvang je automatisch een mailtje van ons zodra jouw favoriet weer op voorraad is!

Waarom is de prijs van een item verhoogd?

Door de wereldwijde stijging van prijzen voor grondstoffen en transportkosten zien we ons genoodzaakt om de prijzen van enkele items te verhogen. Dit betekent dat het mogelijk is dat reeds bestaande items bij terugkeer op voorraad een andere prijs hebben. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn, en we doen ons best om onze klanten op de hoogte te houden van eventuele prijswijzigingen. We danken je voor je begrip en loyaliteit.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Het kan weleens voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@mowglydesign.nl

Kan ik een speciaal verzoekje indienen via het vakje "opmerkingen" ?

Indien je graag een afwijkend ontwerp wilt, raden we je aan om ons eerst een e-mail te sturen voor overleg. Houd er rekening mee dat we vanwege drukte meestal geen speciale verzoeken kunnen honoreren.

Opmerkingen bij de bestelling zijn niet bindend; er dient altijd eerst overlegt te worden. 

Betaling

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Op onze website kun je van verschillende betaalmethodes gebruik maken: iDeal, Apple Pay, Mastercard, American Express, Visa, Paypal en Klarna.

Mijn betaling is mislukt. Wat nu?

Soms kan het gebeuren dat een betaling niet succesvol wordt afgerond. Als je bijvoorbeeld een foutmelding hebt ontvangen, vraag je je misschien af of de betaling toch is doorgekomen. Om hier zekerheid over te krijgen, raden we je aan om je eigen bankafschrift te controleren om te zien of het bedrag is afgeschreven.

Als de betaling is gelukt, kun je ervan uitgaan dat de bestelling ook succesvol is doorgekomen. Als dit niet het geval is, of als je graag wilt dat we het voor je nakijken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Zij helpen je graag verder en controleren of de betaling correct is verwerkt in ons systeem.

Ontvang ik een bevestiging van mijn betaling?

Binnen een uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan echter voorkomen dat deze e-mails per ongeluk in je ongewenste e-mail of spambox terecht komen. We adviseren je daarom om daar ook even te kijken.

Als de betaling succesvol is verlopen, kun je ervan uitgaan dat je bestelling ook goed is ontvangen. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, of als je graag wilt dat we het voor je nakijken, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Zij helpen je graag verder en controleren of de betaling correct is verwerkt in ons systeem.

Ik zou graag een factuur willen ontvangen van mijn bestelling.

Stuur onze klantenservice een mail naar info@mowglydesign.nl. Zij zullen de factuur per e-mail naar je toesturen.

Verzending

Wat zijn de levertijden?

Geplaatste bestellingen worden binnen 7 werkdagen verstuurd. Omdat al onze bestellingen met de hand worden geproduceerd, kan dit wat tijd in beslag nemen. We verwerken de bestellingen op volgorde van binnenkomst. Als er een andere verzendtijd van toepassing is, staat dit vermeld in de product omschrijving.

 

Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mailbevestiging met de Track & Trace-code. De pakketen worden door PostNL bij ons opgehaald en worden pas in het sorteercentrum gescand, gesorteerd en verwerkt. Dit proces kan tot wel 72 uur duren nadat je de verzendbevestiging hebt ontvangen. We danken je voor je geduld en begrip hierin.

 

Dit geldt echter alleen voor bestellingen binnen Nederland. Wanneer je vanuit het buitenland besteld, zijn de levertijden logischerwijs iets langer.

Wat zijn de bezorgkosten?

Bestellingen vanaf €100 of hoger worden gratis bezorgd in Nederland en België! Voor bestellingen met een lagere waarde worden bezorgkosten gerekend.

De verzendzakken (brievenbuspakketjes) kosten €4,25 om te verzenden. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, want het word afgeleverd in je brievenbus. Een grote verzendzak of doosje verzenden kost €6,50. Beide zijn met een Track & Trace code.

 

In overige EU-landen zijn de verzendkosten afhankelijk van jouw locatie. Houd er alsjeblieft rekening mee dat lokale heffingen en grensbelastingen voor rekening van de klant zijn. We willen je hierover graag informeren om eventuele verrassingen te voorkomen.

Hoe kan ik de status van mijn verzending zien?

Zodra je bestelling verzonden is ontvang je van ons een mailtje met de track -and-trace code. Via die link kan je de status van jouw pakketje goed in de gaten houden.

Geen Track & Trace-code ontvangen?

Soms kan het gebeuren dat onze e-mails met de track & trace informatie in de spam terechtkomen, of dat er per ongeluk een typfout is gemaakt in het opgegeven e-mailadres. Heb je niets ontvangen?

Geen zorgen, stuur ons dan even een berichtje, en we sturen je graag de track & trace opnieuw toe. Je kunt ons mailen (info@mowglydesign.nl) of maak gebruik van het contactformulier.

 

Let op: op maandagen bezorgt PostNL geen brievenbuspakketjes.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een servicepunt?

Je kunt tijdens het afronden van de bestelling kiezen voor een servicepunt. Dit kan onder het kopje 'verzendmethodes', je kan dan kiezen voor de optie afhalen. Hierna kun je de door jou gewenste servicepunt kiezen en wordt jouw bestelling hier zo snel mogelijk bezorgd. Je krijgt een mail wanneer jouw bestelling door het servicepunt is ontvangen. Je bestelling blijft 7 dagen bij het servicepoint liggen en wordt daarna automatisch retour afzender gestuurd.

Kan ik mijn bestelling bij jullie (lokaal) ophalen?

Het is helaas niet mogelijk om bestellingen op te halen in ons magazijn.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd item heb ontvangen?

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Wij weten dat je hier natuurlijk als klant niets aan kunt doen. In dat geval vragen we je direct (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst) contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via het contactformulier. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van het defect. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing!

Hoe worden de producten verpakt?

De meeste producten worden verpakt en verzonden in een verzendzak of brievenbus doosje. Als je meerdere producten koopt dan worden de producten verzonden en verpakt in een doos. 

Retourneren

Hoe kan ik retourneren?

Items kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Let hierbij op onderstaande retourvoorwaarde. Gepersonaliseerde items kunnen echter niet geretouneerd worden. 

 

Retourvoorwaarden

  • Artikelen mogen niet gebruikt, gedragen of gewassen zijn.
  • Er zijn geen vlekken of geuren gevonden op de producten.
  • Het item is niet gerepareerd om eventuele schade te verbergen.
  • Er wordt geen was garantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen risico.
  • Het product dient geretourneerd te worden in de originele verpakking.
  • Alle items, inclusief sale items, dienen binnen 14 dagen geretourneerd te worden. Bestellingen die buiten de retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen.

 

Meer informatie vind je hier.

Gepersonaliseerde producten

We begrijpen dat je graag tevreden bent met je aankoop en dat je soms van gedachten verandert over gepersonaliseerde items of per abuis een (type)fout hebt gemaakt bij je bestelling. Helaas moeten we je informeren dat we gepersonaliseerde items niet kunnen accepteren voor retournering, tenzij er sprake is van fabricagefouten of beschadigingen.

 

Het personaliseren van items betekent dat ze speciaal voor jou zijn gemaakt, met unieke details (naam, geboortedatum/jaar, leeftijd of tekst erop), die niet geschikt zijn voor wederverkoop. 

 

We begrijpen dat dit mogelijk teleurstellend kan zijn, maar we hopen op je begrip voor deze regeling, die bedoeld is om de kwaliteit en exclusiviteit van onze gepersonaliseerde producten te waarborgen.

Als je nog vragen hebt over dit beleid of als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van een bestelling, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan altijd voor je klaar om te helpen.

Kan ik iets ruilen?

Items die niet gepersonaliseers zijn kunnen geruild worden. Je dient het product naar ons terug te sturen zoals hierboven (Hoe kan ik retourneren?) beschreven en plaats je een nieuwe bestelling in onze webshop voor het gewenste artikel.

Wat is het retourtermijn?

Vanaf het moment dat je jouw pakketje hebt ontvangen heb je 14 dagen de tijd om jouw online bestelling te retourneren.

Gepersonaliseerde items kunnen echter niet geretouneerd worden. 

Wat is het retouradres?

Mowgly Design

Spieringsweteringweg 86

2286 KG Rijswijk

Nederland

 

Frankeer het pakket en breng het naar de dichtstbijzijnde brievenbus of PostNL servicepunt. De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening.

 

Let op: Mowgly Design is niet aansprakelijk voor pakketten die zonder track & trace worden verzonden.

Kan ik mijn online bestelling retourneren in jullie magazijn?

Het is helaas niet mogelijk om bestellingen te ruilen of retourneren in ons magazijn. Retourzendingen dienen uitsluitend per post te worden verwerkt binnen 14 kalenderdagen na de bezorg datum.

Hoe werkt mijn terugbetaling?

Je ontvangt je aankoopbedrag exclusief verzend- en retourkosten terug op dezelfde manier als de betaling.

 

Wij streven er naar om jouw retourzending na ontvangst zo snel mogelijk te verwerken. Alle retouren worden binnen 7 werkdagen verwerkt en terugbetaald. Echter kan het enkele werkdagen duren voordat je het bedrag op je rekening ziet verschijnen. Het is helaas voor ons administratief onmogelijk om iedereen ervan op de hoogte te brengen wanneer wij hun retourzending hebben ontvangen, maar dit kun je zelf ook nakijken via je gekregen track & trace code.

Indien het langer dan 7 werkdagen geleden is dat het pakketje bij ons is aangekomen, neem dan contact op met onze klantenservice met een foto van het verzendbewijsje van de retourzending en het ordernummer.

Kan ik meerdere bestellingen in 1 retour samenvoegen?

Het is mogelijk om meerdere bestellingen in 1 pakket te retourneren. Je kunt hiervoor 1 retourzending aanmelden in de retourportal. Voor de andere bestelling kun je een briefje in het pakket bijvoegen met daarop het ordernummer van deze order.

Ik heb een verkeerd item ontvangen, wat nu?

Oh nee! Ook in ons atelier kan er helaas wel eens iets mis gaan. Je kunt het volgende doen:


- Neem direct (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst) contact op met onze klantenservice via het contactformulier of stuur een email naar info@mowglydesign.nl met jouw ordernummer. Stuur een foto mee van de ontvangen items of het verkeerde item dat je hebt ontvangen. Onze klantenservice zal het met jou oplossen.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd item heb ontvangen?

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Wij weten dat je hier natuurlijk als klant niets aan kunt doen. In dat geval vragen we je direct (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst) contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via het contactformulier. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van het defect. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing!

Korting

Ik heb besteld, maar ben de kortingscode vergeten. Wat nu?

Stuur onze klantenservice een email naar info@mowglydesign.nl met jouw ordernummer en welke kortingscode je had willen gebruiken. Onze klantenservice zal de betreffende korting achteraf terugstorten op je rekening indien de kortingscode nog actief was gedurende jouw bestelling.

Hoe gebruik ik mijn kortingscode?

Een kortingscode kun je in je winkelmand toepassen. Voer de kortingscode in onder ‘Discount Code’. Er kan één kortingscode per bestelling gebruikt worden.

Mijn kortingscode werkt niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

- De kortingscode is verlopen.
- Voor sommige kortingscodes heb je een account nodig.
- Sommige codes zijn niet toepasbaar op SALE artikelen.

Account

Hoe maak ik een account aan?

Maak gemakkelijk en snel via deze link een account aan. Via je eigen Mowgly Design account krijg je toegang tot:

- Jouw persoonlijke wishlist
- Details van iedere bestelling

En blijf je up-to-date van de nieuwste trends door onze nieuwsbrief.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen heb je geen account nodig. Het is wel makkelijker wanneer je een bestelling wilt plaatsen om een Mowgly Design account aan te maken. Jouw gegevens worden onthouden en bij je volgende bestelling meteen ingevuld. Je hebt hierdoor ook een handig overzicht van je bestelgeschiedenis. Ook kunnen we je op de hoogte houden van de nieuwste trends en toffe acties.

Waarom ontvang ik geen e-mail om mijn wachtwoord te resetten?

Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat je het wachtwoord van je account vergeet. Je kan dan een "wachtwoord vergeten" mail aanvragen. Je ontvangt alleen een mailtje van ons wanneer het e-mailadres daadwerkelijk in het systeem staat. Wanneer je geen mailtje hebt ontvangen kan het goed zijn dat jij nooit een account bij ons gehad hebt. In dit geval raden wij aan om eerst een nieuw account aan te maken.

Mocht dit niet lukken, dan adviseren we je om te mailen naar info@mowglydesign.nl 

Samenwerken

Doen jullie aan samenwerken?

We staan altijd open voor een samenwerking. Bij interesse kan je ons het beste mailen naar info@mowglydesign.nl